W latach 60. ubiegłego wieku Heinz Hankammer założył firmę, którą nazwał imieniem swojej córki, BRITA. Celem, który mu przyświecał, była optymalizacja jakości wody kranowej. Najpierw dla akumulatorów samochodowych, a wkrótce potem na potrzeby domowego użytkowania. W 1970 r. Hankammer opatentował i wprowadził na rynek pierwszy dzbanek do filtracji wody. Przygoda, która rozpoczęła się w jego własnym ogrodzie, po 50 latach rozwinęła się w firmę o globalnym zasięgu. Heinz Hankammer niestrudzenie udoskonalał szczegóły techniczne swojego produktu, mając cały czas na uwadze także takie kwestie, jak zrównoważony rozwój i odpowiedzialność. Początkowo w roli wkładu używano złoża filtrującego. W 1979 r. do oferty produktów BRITA dołączyły wkłady filtracyjne. Od 1992 r. na terenie fabryki w Taunusstein w Niemczech działa zakład recyklingu zużytych wkładów. To właśnie tutaj BRITA oddziela aktywny węgiel od żywicy jonowymiennej, składniki wypełnienia wkładów. Kolejny etap recyclingu ma miejsce w hali regeneracyjnej, gdzie żywica jonowymienna otrzymuje nowe życie, zanim zostanie ponownie wykorzystana do produkcji nowych wkładów filtracyjnych. Oprócz prowadzenia badań inżynieryjnych i poszerzania portfela produktów, który obejmuje także filtry komercyjne, BRITA koncentrowała się na kwestii stylistyki swojej oferty. Motto, które przyświecało Heinzowi Hankammerowi, „jasność, funkcjonalność i oszczędność”, do dziś dnia jest naczelną zasadą realizowaną z wielkim sukcesem przez projektantów BRITA. Dzbanek filtrujący Navelia otrzymał nagrodę Japanese Good Design Award w 2008 r. oraz prestiżowe wyróżnienie Red Dot Award w 2009 r.